Poco Loco
www.sailingpocoloco.nl
Flag Netherlands
Sail Number

.... stay hungry, stay foolish

12/12/2012

Poco Loco -

The final countdown.. Today Margo and “Rene from the blog “ decided it was my turn to describe the last 24 hours on board of the Poco Loco in their daily column.The day started with nice sunny weather and a good eastern wind which was ideal to get the spinaker out so we could head in 1 straight line for St. Lucia , around us just sea and an empty horizon, where are all these other competitors...We started off this 15th day at sea with 275 Nm to go on the clock at 12.00 this morning, and with an average speed of 7 / 8 knots, we have set the ETA between wednesday night 22.00 and thursday morning 03.00, and one thing is for sure we are the unbeatable number one in the Lagoon 500 class !!!Then there was lunch a nice spanish orientated shrimp dish with bread and a nice bottle of rose,. read more...

11/12/2012

Dag 14: 15:06 N - 55:52 W, dagafstand 189  milesMaandag tegen de middag zien we voor het eerst een zeiltje aan de horizon. Fantastisch, we zijn toch niet helemaal alleen. Langzaam lopen we in op de boot , 'Distant Shores'. Ze "vlinderen", dwz genua aan een kant en grootzeil over de andere kant. We zien dat het bootje alle kanten op stuitert. Ze roepen ons op via de marifoon en stellen voor dat als we ze straks inhalen, we foto's van elkaar maken. Want hoe krijg je anders foto's van je eigen schip in actie? We zitten met zijn allen buiten boven op de brug, windkracht 6-7, foto camera's in de aanslag als we tegen de kont van de boot aankijken. De enorme golven zetten de boot soms helemaal dwars. Wat lijkt het een klein bootje zo, zou je niet zeggen dat het een 50 voeter is, hij. read more...

10/12/2012

Poco Loco -

Dag 13: 15:35 N - 52:42 W, dagafstand 188 miles Zondag regent het de hele dag. Dat verwacht je hier niet. Meestal duurt zo'n squalletje een half uurtje om daarna door het zonnetje weer verdreven te worden, maar helaas gisteren dus niet.  Gelukkig vangen we weer een mooie Dolphin (nee geen dolfijn, maar een soort dorade!), en 2 uurtjes later smikkelen we van een heerlijke lunch. Het hoogtepunt van de dag. Verder is het erg onrustig, veel wind, variabel uit alle hoeken en hoge golven. Niets geen passaatwinden zoals ze ons beloofd hadden, daar hebben we nog niets van gemerkt deze trip. We hebben via de marifoon contact met een ander schip dat 8 miles bij ons vandaan zit, maar dat we niet kunnen zien. s' Avonds komt er een groot vrachtschip onze kant op en de kapitein roept ons op.. read more...

09/12/2012

Dag 12 - 15.56.937 - 49.15.171 Dagafstand 172 NMHet is een regenachtige dag. Er komen regelmatig flinke regenbuien langs die het gezouten dek schoonspoelen. In de afgelopen dagen viel het ons op dat er verschillende waardes op de instrumenten stonden die we niet konden thuis brengen. Dit is een prima dag om ons daar eens in te verdiepen. Boeken en kaarten op tafel en uitzoeken. Na enige tijd vinden we de oplossing, in dit deel van de wereld heeft het magnetisch noorden een afwijking (variatie) van 18 graden West. Dat hadden we nog niet ingesteld. Als we de instellingen aanpassen en de instrumenten kalibreren krijgen we weer de juiste waardes, maar nu blijken de klokken aan boord een uur voor te lopen. Weer gaan we op zoek. De oplossing blijkt simpel, doordat Las Palmas de Engelse tijd. read more...

06/12/2012

Poco Loco - dag 9

Dag 9 - 16.33.922N - 40.23.501W Dagafstand 199 NMMet de zonsopgang gaat meteen de gennaker op, en de ZO wind van 20 kts laathet schip versnellen tot 10 knopen. Met lunch krijgen we garnalen geserveerd en een fles champagne. We vieren het bereiken van de helft van de reis (1400NM) De hele dag is het onbewolkt en de temperatuur is al boven de 30 graden en de luchtvochtigheid is hoog. De dag verloopt verder met vissen, zonnen en ezen, niks bijzonders dus. Tijdens het avond eten ontdekken wat we al weer een nieuwe tijdzone (UTC -3) zijn gevaren , maar uit praktische overwegingen zetten de we de klok pas morgen vroeg 1 uur terug. Norbert heeft de film Sweeny mee genomen en we kijken s 'avonds de film in het Atlantic theater. We besluiten om s 'nachts door te varen met de gennaker maar de. read more...