Minor

Spirit 41

18/11/2010

Minor - Voorbereidingen voor de start

We liggen inmiddels in Las Palmas en maken ons op voor het vertrek met de ARC/Atlantic Rally for Cruisers zondag 21 nov. a.s.Hebben hier inmiddels kennis gemaakt met de NL vloot welke met de ARC meegaat en diverse andere nationaliteiten, heel gezellig, en iedereen heeft een eigen plekje op de diverse pontoons, allemaal geparvoiseerd (versierd met vlaggen) en druk met klussen, wel een leuk sfeertje. We zijn ook druk met workshops. "Log arc" De motor is nu in orde, Tjebbe heeft afgelopen zondagmiddag alle filters en aansluitingen nog doorgelopen en er lijkt nu niets meer te lekken, heb er ook wel vertrouwen in moet ik zeggen. We hopen de website voor ons vertrek nog aan te vullen met een update van november en onze motorperikelen. We hebben in La Gomera onze ontstane motorproblemen. read more...

Minor - Aftellen/ Count Down tot de start zondag 21 november

Donderdag 18 november: "Count Down" -3 dagen,We krijgen een beeld van hoe de boot er tijdens de oversteek uit gaat zien: Alle spullen zijn zoveel mogelijk gestuwd en de voorpunt is geladen. We slapen komende nacht voor het eerst in de bakboord kajuit achter(Clemens hut/ Klaas en Lies hut). Tijdens de oversteek zullen we in de stuurboord bank in de kajuit slapen (afwisselend = echt vakantie!!). De laatste (bedden)was is ingeleverd en morgen nog op pad voor verse groente en fruit (helaas geen service van Verhallen aan boord). Op de steiger galmt het geluid nog na van het Happy Hour van de steigerparty/ Pontoon R.We haken af, om te eten en morgen op tijd in de Mercado (= Lokale markt voor liefst nog niet gekoelde, verse groente en fruit) te kunnen zijn.het begint rustiger te worden in ons. read more...

21/11/2010

Minor - Vrijdag 19 november -2 dagen Minor / Farewellparty

Vrijdag 19 november -2 dagen Minor FarewellpartyNog een beetje brak van de steigerparty (zijn na het eten toch nog even terug geweest) staan we om 7.00 uur met de fietsjes bij de Mercado om de verse boodschappen (groente en fruit) te bestellen. Ze worden zaterdag geleverd. De steiger was vanmorgen bezaaid met lege flessen en allerlei borden en schaaltjes van hapjes. De dag verloopt verder met de laatste klussen (o.a. grootzeilcontrole en verbetering van de noodzeillat, een nieuwe zeillat is niet te leveren, de grabbag aanvullen met medicatie en een stukje maken voor de website).'s Avonds is er de Farewellparty in de Real Club Nautico de Las Palmas. Het is er gezellig druk en het sluit gelukkig op een redelijke tijd (22.30 uur). Daarna is er een redelijke internetverbinding om de website. read more...

22/11/2010

Minor - Zaterdag 20 november -1 dag Minor / Skipperbriefing

Zaterdag 20 november -1 dag MinorSkipperbriefingDe dag staat vandaag in het licht van het vertrek: Er is in 3 groepen van 1 uur een Checkout geregeld door de ARC. Op de terugweg krijgt Tjebbe acute rugklachten door…? Eigenlijk niets aparts. Maar goed dat ik mee op reis mag en hem kan helpen. We halen de was op en onze verse boodschappen worden geleverd en geborgen. De steiger is druk bezig met het fruit te wassen en te drogen. Wij wassen het niet; we willen het fruit in hun natuurlijke beschermingslaag laten.We gaan naar de skippers briefing en krijgen van Chris Tibbs een uitstekende routeringsadvies aan de hand van het actuele weerbericht. Er zijn grofweg 2 opties met alles wat daartussen zit; Optie 1: Vaar de grootcirkelroute (In een rechte lijn over de wereldbol van Las Palmas naar. read more...

23/11/2010

Minor - Maandag 22 november: dag 2 Minor

The ARC SSB-Net en Dolfijnen in de nachtWe hebben vannacht goed gezeild, gemiddeld 6 knopen. (130 mijl / 24 hr.) De Duogen / sleepgenererator houdt onze accu goed op peil. Onze 2e koeling heeft weer kuren; doet het soms niet, dan weer wel. We verplaatsen alle spekjes en bacon naar de 1e koeling en minder belangrijke zaken gaan naar achter. Bij het ochtendlicht hijsen we de Parasailor en de Minor beweegt zich soepel door het water. Om 12.00 uur is onze eerste dagelijkse SSB-net chat. De ARC heeft de boten welke uitgerust zijn met SSB (Single Side Band/ Korte Golf Zender) in drie groepen opgedeeld en we hebben per groep 1 uur om o.b.v. van netwerkcontrollers informatie uit te wisselen. Om ons heen zijn nu nog zo'n 7 boten (met verrekijker) zichtbaar. We hebben koers gezet naar het zuiden.. read more...