Gwendoline
Sail Number

26/11/2009

Gwendoline - Dag 3 på atlanten

Kære Alle!Lige en hilsen fra os søfarer.Vi er nu på vores 3. døgn over atlanten, vejret er godt, solen skinner, vi har 7,2 m/s vind fra nordøst, havet er næsten fladt, og vi skyder en fart på 5 til 6 knob. Altså en rigtig god start på vores indtil nu længste stræk.Vi nyder alle roen og tiden til at gøre lige hvad man har lyst til, når man altså ikke lige er på vagt. Men der er en rolig stemning på Gwendoline, vi læser og høre musik. Vi har alle 4 brug for at tage den lidt med ro, for de sidste 14 dage inden afrejsen har været ret hektiske.Vi startede med en ret hård tur fra Puerto Rico på sydsiden af øen, til Las Palmas, på nordsiden af øen. Vi havde 5-7 meter høje bølger, og vi fik en forkert sø ind over bagdækket, som rev vores redningsflåde af, og vi ser den puste sig op og rejse sig. read more...

Gwendoline - Dag 4 på atlanten

26/11/2009 KL. 02.30utcPOSITION:23G 09,17N 22G 59,18WKURS 245GVIND 18K (9,5 m/s)HASTIGHED 5,5KHej alle,En lille stemningsrapport her fra atlanten. Vi er nu på på vores 5 døgn på turen over atlanten. Vi har fået ladet op efter de 14 hektiske dage inden starten, og vi er ved at komme ind i en rytme ombord. Vi har efterhånden fundet en vagt rutine som fungere godt for os alle. Celeste og Oliver skiftes om vagten hele dagen, Lene har den om aftenen til kl 02.00, hvor Kim så tager over til næste morgen. På denne måde kan vi alle få 6-8 timers sammenhængende søvn.En typisk dag starter med at Celeste og Oliver vågner ved 8 tiden. Så tager vi 3 lidt varmt at drikke, og ved 9-10 tiden står Lene op og vi spiser fælles morgenmad i kabyssen.Derefter overtager Celeste og Oliver skiftevis vagten, mens. read more...

28/11/2009

Gwendoline - DAG 6 - Det er blevet varmt

Hej alle,dag 6, er kommet, og vi er meget tæt på 20 bredde parallel. Det kan mærkes på varmen, her er 24,5 grader varmt, og solen skinner fra en skyfri himmel.Vinden ligger konstant på 14-18 knob (8-10 m/s). Idag kl. 12.00 er vi gået over på kurs 265, direkte imor St. Lucia. Syd for den 20 bredde parallel er der nemlig ikke den store riciko for uvejr, hvorfor vi nu kan gå mere direkte mod vest.Vi ved ikke hvordan vi ligger i vores gruppe, den kan du måske checke på http://www.worldcruising.com/arc og give os et hint tilbage.Vi har fundet ud af at vi havde alt for meget frugt med. Vi har måtte smide en masse ud fordi det var blevet dårligt, selv om vi har spist så meget frugt så selv en vegetar ville synes at det var for meget.Vores kære Watermaker, som vi fik op og køre ligen start, har. read more...

29/11/2009

Gwendoline - Dag 8 - 1700 sømil igen

Så lakker dag 8 mod enden. Kl. er nu 22.45, og vi skyder en god fart, ca. 7 knob, i 18-20 knob vind. Bølgerne er blevet en del højere, så vi vipper rigtig meget, det er ikke så rart, og det gør det svært at sove.Det har været en dejlig søndag, som startede helt fantastisk.Lene (som havde vagten fra 02.00-09.00 UTC) overraskede os alle til morgen med friskbagt brød. Så det var en dejlig søndags morgenmad med "scrambled" æg, bacon, kaffe, juice, ost og alt det andet der hører med. Fantastisk at hun havde overskud til også at bage brød, efter at have haft vagt hele natten.Vi har efterhånden lært at begå os på en båd der hele tiden er i bevægelse, selv om det dog stadig dagligt medfører nogle småknubs og blå mærker.Særlig slemt var det under tilberedningen af aftensmaden her til aften. Vi. read more...

01/12/2009

Gwendoline - Dag 10 - nattevagt

Så er vi kommet ca. halvejs over atlanten.Jeg (Kim) er kommet på vagt kl. 02.00, efter nogle dejlige timers søvn. Bølgerne har heldigvis lagt sig, så det igen er blevet et behageligt vipperi, i stedet for den tidligere "kast jer rundt og ind i alting". Vinden blæser stadig med 18-20 knob (9-11 m/s) fra øst, og lige nu er det 24 grader varmt.Det vrimler med flyvefisk herude, men det er så også det eneste vi ser. Vi har ikke set andre skibe i flere dage, ej heller delfiner.Maden i går blev ikke til det helt store, dels på grund af vipperiet, og dels på grund af at jeg havde ondt i mavemusklerne af at holde balancen hele tiden. Men et par panodiler og 6 timers god søvn har heldigvis kurreret det lille problem.Vi har stadig problemer med watermakeren, men vi kan da få den til at lave vand en. read more...