Marisja

MARISJA

30/11/2017

Marisja - Dag 13 finish

Hi allemaal,   Het heeft even geduurd tot onze laatste blog.. sorry maar waren druk met derumpunches en het bijkomen hiervan.   Voor de nacht hadden wij de A2 eraf gehaald en wederom de genua uitgeboomd,want er hingen wat donkere wolken en Haico kon op zijn radar zien dat er zo nuen dan buien over zouden komen. We hadden wachten van 2 uur per persoon, echterin de wacht van DJ van 1 tot 3 uur, net toen hij Rodie wakker wilde gaan makenvoor zijn wacht kwam er een flinke squal over die DJ liet schreeuwen HAICOHAICO!! Iedereen vluchtte naar boven... en jawel een record van 45 knopen windop de teller.. binnen enkelen tellen was de genua gereefd. Zo iedereen wakker enin de kuip. Vanaf nu toch maar wachten met 2 personen... De rest van de nacht verliep soepel met een lekkere vaart.. read more...

27/11/2017

Marisja - Blog dag 12

Beste Allemaal,   We varen inmiddels op zo’n 150 mijl voor Barbados over stuurboord. Wind isvanmiddag afgenomen waardoor we weer wat hoger moeten sturen en de VMGterugloopt. Afgelopen nacht met de gennaker gereached met goede speed gelukkig.De afgelopen nachten hebben we ‘s nachts steeds meer wind dan overdag. We hopendat de wind vannacht weer aantrekt zodat we weer wat harder gaan.   Op dit moment bespreken we of we zeilen willen wisselen en wanneer we overbakboord gaan varen. Dit is inmiddels een traditionele discussie (1 a 2 keer perdag) om tot de beste zeilstrategie te komen en we zijn er inmiddels uit. De windgaat nog wat toenemen en blijft eerst Oost en wordt later wat noordelijker. Wevaren vanavond tot ca 11 uur door over stuurboord en gaan dan gijpen en reachenover. read more...

26/11/2017

Marisja - Dag 11 alweer een zonnige dag

Gisteravond nadat wij de film, The Intern, hadden gekeken in de kuip,kregen wij weer wind!! Dus toch weer all hands ipv een rustig motornachtje. Vannacht lekker doorgeknald met 2 man aan dek en iedere 3 uur een wissel.Wij rosden op ons doel af met 8 tot 9 knopen speed. top van 11!! Vanmorgen een stevig zondag ontbijtje gehad met eieren en spek en versgeperste jus d’orange. Middag eten maar overgeslagen... De wind vandaag gaat op en af tussen de 9/10 en 12/13 knopen, blijvenpielen dus en kruipen weer wat hoger boven de rumb lijn. we hadden het vroegeral over plassenpielers,later kwamen deze mannen op de Noordzee om daar met lichtweer pielles te geven. Nu zijn wij de vloot oceaanpielen aan het leren. Haico’s appje zegt nu dat het nog ongeveer 50 uur varen is als wijgemiddeld 7.5 knopen. read more...

25/11/2017

Marisja - Dag 10 zijn we er al?

Afgelopen nacht hebben wij heerlijk gezeild. Eindelijk een lekker windjevan rond de 12 tot 18 knopen met de gennaker op met een bootsnelheid van 8 tot 9knopen. Champagne sailing!! Alleen de dubbele wachten vielen Nikki wat zwaar en die was dan ookvanmorgen moeilijk (niet)uit haar bed te krijgen.De generator doet het trouwens al 2 dagen niet meer. De dynamo is stuk enwij hebben deze helaas net niet als spare part bij ons en zelfs onze Mc Gyversaanboord kregen hem niet aan de praat met hun zakmes en hun rolletje duck tape. We draaien daarom nu elke avond een paar uur de motor in zijn vrij om teladen.   Nadat Nikki eindelijk uit haar bed was gekomen heeft ze een lekkere koudedouche genomen om wakker te worden, deze hield er alleen halverwege meeop......., water op. Om eerlijk. read more...

24/11/2017

Marisja - Dag 9

We waren gebleven bij de ontbijt pannenkoeken van Rodie op de midway partyday! Na dit ontbijt stond uitbuiken in de schaduw op het voordek op hetprogramma. De ene lag nog harder te snurken dan de ander en degene die niet doorhet gesnurk konden slapen zaten lekker een boekje te lezen.Dit hebben we na de sangria lunch borrel (verzorgt door Haico en Rob!) nogeen keer gedaan tot het magische moment aanbrak dat er weer wind stond! Na heteen half uurtje aangekeken te hebben en we onze sangria roes hadden uitgeslapengingen de zeilen weer omhoog na 20 uur motoren. YEAAAH!!   Het begin was nog een beetje twijfelig, maar al snel gingen we weer 7+knopen en vliegen we weer op ons doel af, vlak langs de RUMlijn .De avond had weer een konings maaltijd in petto (biefstuk, gebakkenaardappeltje en. read more...