TWIXX
Flag Netherlands
Sail Number

TWIXX Lagoon 39
It's our first catamaran, we sailed over 30 years with monohulls.
We are Rob and Brigitte and planning to sail for several years.
First in the Carieb, maybe thru the Panama Channel in about 2 years.
See you at the other side of the ocean!

14/12/2015

TWIXX - in St Lucia!

Missie volbracht!Iedereen heel, boot heel en op de wind helemaalnaar de Caribbean gezeild. Trots en in jubelstemming, een heerlijk gevoel. Dat hebben we toch maar even gedaan. Het binnenvaren van de Marina was al fantastisch. Op de Lazy Linda werd spontaan muziek gemaakt en iedereen roept naar en feliciteert ons. Op de kade staan ze klaar van de ARC om ons aan te pakken. Maar dat is nog niet alles! Terwijl we de boot nog aan t vastknopen zijn komt er al iemand met een dienblad met rumpunch en een schaal met vers fruit. (En een fles rum tussen de bananen;))GEWELDIG! Rumpunch om 9 uur 's ochtends smaakt heerlijk na de overtocht;)Hier kunnen we wel aan wennen..... read more...

TWIXX - Land in zicht!!

Land in zicht!!De laatste mijlen, Pigeon Island ronden en dan de finishlijn over. Bij iedereen heerst nu een gezonde spanning. Allemaal nog even een douche en dan zijn we er klaar voor. Kom maar op met die rumpunch!. read more...

10/12/2015

TWIXX - nog minder dan 500m!

We hebben de 500m mijlpaal gehaald, we zeilen met een flinke snelheid. De oceaan is iets rustiger met enkele rare hoge golven tussendoor. Het is nu dag en nacht ca 27gr, maar in de wind is het heerlijk koel. Vanochtend was de bakkerij flink ik bedrijf. Jorien heeft vanochtend eerst brooddeeg gemaakt voor Ciabatta. Tijdens het rijzen heeft ze beslag voor appelkaneel muffins gemaakt en alvast gebakken voor bij de koffie. Ze waren heerlijk. Het brood is inmiddels ook gebakken en ziet er professioneel uit. En het ruikt zo lekker aan boord, iedereen wordt er vrolijk van. Gisteren heeft Frank de muziek gevonden die Cees (van de Beau) op onze computer heeft gezet. Fantastische en heerlijk nummers. We genieten nu volop van de top 100 van de top 2000. Er wordt flink meegezongen, want zelfs wij. read more...

09/12/2015

TWIXX - zuurkool met worst..

Minder dan 600m te gaan! We hebben vandaag lekkere Hollandse kost gegeten: zuurkool met rookworst en spekjes. En nee, niet meegenomen uit Nederland maar gekocht bij de Hiperdino in Las Palmas. Smaakte erg lekker Hollands, en dat bij 25+graden. Tot nu toe komen we niets te kort, we eten en snacken lekker. Bakken soms iets voor bij de koffie, maken sushi van zelf gevangen tonijn of heerlijke Iberico ham. Frank heeft een flinke ham gekocht voor aan boord. Die snijdt Paul dan in super dunne plakjes voor bij de borrel. De nachtwachten doen we nu in shifts van 2 uur. Zo krijgt iedereen een lange nachtrust. Maar echt lekker en diep slapen doet niemand. Tijdens de wacht worden er films en series gekeken tussen de uitkijk door. Als de generator loopt dan drinken we 's avonds een Nespresso. We. read more...

07/12/2015

TWIXX - Sqauls

Vannacht dan toch echt onze eerste squal gehad. Wind trekt dan flink aan, dus zeil minderen. Dat betekende Rob uit bed en in z'n boxer in de stortbui de fok binnenhalen...Nu begrijp ik dat schepen zonder watermaker dan de gelegenheid nemen om te "regendouchen". Gewoon een stortdouche!We hebben nu ook de magische 1000m grens gehaald, er staat nu nog 880m te gaan op de teller. Helaas nog wel hoge rare golven, de zeeziekte is nog aan boord voor 1 crewlid. Maar tijdens het borreluurtje ging het toch alweer aardig, de Spaanse ham, tortilla chips met guacamole ging er best in. We zetten nu om de dag de klok een uur achteruit. In St Lucia is het 5 uur vroeger dan in Nederland. We weten nog niet welke dag we aankomen, het weerbericht geeft eerst nog goede wind aan maar later steeds minder. S. read more...