LaLuna
Sail Number BEL1812

11/12/2015

LaLuna - LaLuna dag 20, laatste dag op zee

Net land gezien, nog 17 mijl naar ons waypoint boven St Lucia.We zijn er bijna....na ruim 19 dagen zeilen sinds Las PalmasEen mooi moment voor toch al enkele overwegingen:-de ARC zeilen en meer specifiek zeilen op de (blauwe) oceaan is fantastisch,-maar, wat is die atlantische oceaan GROOTdit is ook het tijdstip voor wat bedankingen:2 zaken wil ik absoluut NIET bedanken: het vele zeewier dat in de tweede helft van de tocht het vissen van Kris en het gebruik van de Watt and Sea generator bijna onmogelijk maakte en dattelkens in grote slierten aan het roer bleef hangen. En de giekneerhouder maar daarover is reeds voldoende geschreven.Wel wil ik:-de crew bedanken: Dirk, Jeroen en Kris om mij te willen vergezellen op deze ARC van +2800 zeemijl. Fantastische bemanning!!!-Remco, JanWillem en. read more...

09/12/2015

LaLuna - LaLuna dag 18

Dag 17-18Onze geïmproviseerde giekneerhouder doet het voorlopig zeer goed. Ook de wind blijft van de partij. Bij windkracht 5 lopen we met dubbel gereefd mainsail nog een goeie 6 knopen. Zo slagen we erin om de voorbije 24 uur telkens toch nog 150 mijl achter ons te laten. Vandaag hebben we onze klok nog eens een uurtje terug gedraaid. LaLuna boat-time is nu 4 uur vroeger als bij jullie. Bij aankomst draaien we het laatste uurtje terug. Het is nu woensdag avond en er staat nog 300 mijl voor de boeg. Dus, we hebben nog ongeveer 2 dagen wind nodig en dan lopen we hopelijk Rodney Bay binnen vrijdag laat . Mooi op tijd voor de big welcome Party van de ARC! De crew begint stilaan toch wat af te tellen en te dromen van big momma's, steelbands, bloemenkransen en rum punch! Gisteren nog eens een. read more...

07/12/2015

LaLuna - dag 16

Dag 15-16Gisteren "just an other day at the Ocean". Overdag veel zon en wind. Wel hebben we wat last van zeewier. Hierdoor geraakt de Watt&Sea regelmatig verwikkeld in groene slierten en daalt de aanmaak van stroom. Gelukkig schijnt overdag de zon vol op en leveren de zonnepanelen voldoende stroom. Maar ook het roer en mijn vislijn ondervinden hiervan wel wat hinder. Voorbije nachten zijn wel wat grimmiger geworden. Meer buien & squalls die gepaard gaan met stevige windstoten uit alle windrichtingen. Zo moeten we soms oploeven tot +300 graden om een klapgijp te vermijden en varen we dus soms meer naar het noorden dan naar het zuiden. Gelukkig duren deze "tropical storms" meestal maar een kwartier max een half uurtje en herstelt de wind zich dan terug naar de normale windrichting.. read more...

05/12/2015

LaLuna - LaLuna dag 14

Dag 13-14Gisteren een heerlijke dag zeilen. Alle dagen beginnen nu een beetje meer op elkaar te gelijken. Zon, warm, windkracht 5 - 6met af en toe een vlaag 7 dus het blijft wel waaien! Komende 48 uren houden we nog dezelfde koers aan. Maandag zou de wind nog meer naar het oosten ruimen en doen we een laatste gijp en zetten we het kompas op+/-230° en zakken zo van 17 naar 14 graden noorderbreedte. Gisteren nog een dorade van zeker een meter aan de lijn gehad en met veel moeite tot bij de boot ingehaald. Maar bij het "aangaffen" is hij van de haak gegaan. Spijtig, want de pollo balletjes in rundssaus waren niet zo'n succes. Bij het vallen van de avond hebben we bezoek gekregen van dolfijnen. Ze hebben een tijdje voor de boeg gespeeld en zijn dan weer verdwenen.Voor de rest zien we. read more...

04/12/2015

LaLuna - LaLuna dag 13 Atlantic selfie

Een mooie dag op zee vandaag. 20 kn wind, bakstag. laluna loopt 6,5 - 7 kn zonder veel moeite.....Net lekker biertje gehad met de crew, Zo gaat het lekker verder en nog 1075 zeemijl te gaan (wat wel nog zoiets is als van Blankenberge naar Lissabon zeilen) tot morgen, Lode .. read more...