T&T
Sail Number na

25/11/2014

T&T - eerste verslag van midden Atlantische oceaan

Beste vrienden,Dit is de eerste keer dat ik een blog kan posten na ons vertrek op woensdag 19/11 vanuit Mindelo.De koers die we tot nu toe volgden verhinderde de satelietverbinding.Ondertussen zitten we echt  midden op de oceaan.Af en toe zien we eens een zeilboot of cargo in de verte of op de radar, voor het overige helemaal alleen !!  De hemel is prachtig, heel veel regenbogen en prachtige wolken - al vrezen we die wel wat gelet op de wind die er meestal in zit.We hebben 2 hele zware nachten achter de rug : de ene squal na de andere, van geen wind naar 50 knopen wind in geen tijd en ondertussen extreem veel regen . Nat tot op je huid, maar niet koudJe ziet nauwelijks de voorkant van de boot.In bed blijven liggen is een kunst op zich, ondanks de doeken die het schuiven. read more...

19/11/2014

T&T - klaar voor de "grote" overtocht

Na enkele fijne dagen op het eiland Sao Vincente deel uitmakend van de eilandengroep van Cabo Verde en na wat sightseeing zijn we vertrekkensklaar.De boot is terug volgetouwd met drank en eten. Alles werd nagezien en aangeschroefd : de mast, de zeilen, het roer enz.Vermits we met 5 verder gaan (1 heeft afgehaakt) wordt de organistaie van de wachten aangepast, en zal ondergetekende kok ook wat zeiltjes moeten bijstellen !Ondertussen hebben we ook de bemanning van enkele andere boten beter leren kennen , door de verschillende feestjes die hier werden georganiseerd en omdat iedereen gegroepeerd in de haven is aangemeerd. Dat zal ook eens onderweg leuk zijn om te zien waar onze vrienden varen ( hopelijk -zo ver mogelijk- achter ons).Volgende bericht vanop de oceaan.XXX . read more...

14/11/2014

T&T - Gan Canaria / Cabo Verde (3)

Hey daar thuis,Gisteren was weerom een geweldige dag zeilen, niet al te veel wind en schiftend, dus we moesten geregeld onze koers aanpassen om optimaal van de wind te kunnen profiteren .'s Morgens de spinakker opgetrokken die we dan bijna direct terug hebben neergelaten omdat er een scheurtje inzat. Dat is dan in de loop van de dag geplakt en gestreken ( nu vond Dirk het ineens niet meer zo onnozel dat ik een strijkijzer heb willen meenemen) en we hebben die gisterenavond terug opgetrokken en heel de nacht onder uitgeboomde  spinakker gevaren.Dat is echt tof, je hoort alleen de wind in de zeilen, de maan geeft geweldig veel licht en weerkaats in het water. Romantisch zelfs !!! De sfeer aan boord is nog steeds top, Onze jongste crew Nico, 27 jaar en sedert vorige week maandag. read more...

13/11/2014

T&T - Gran Canaria / Cabo Verde

Vermits T&T (dochters) vinden dat T&T ( boot) onvoldoende nieuws laat en de skipper van T&T niet zo een schrijverke is stel ik opnieuw mijn evenwichtsorgaan op de proef om te laten weten dat het hier op te oceaan fijn vertoeven is. Gisteren was een prachtige dag, heerlijk zonnetje, vriendelijke zee, wel wat deining maar we zijn ondertussen gewoon uit een bakje te eten en ons glas tussen de billen geklemd te houden.Vissen lukt nog steeds niet en dat zal ook voorlopig niet meer gaan want de draad is fors ingekort wegens steeds in de war en reikt nog nauwelijks tot het water.Toch nog een vis aan boord met name een vliegende ( waar halen vissen het trouwens vandaan te willen vliegen) die deze nacht zich gezellig tussen ons in kwam nestelen via het openstaand luik.Nu gaan we de. read more...

12/11/2014

T&T - Gran Canaria - Mindelo

Beste vrienden,Na 3 dagen op de oceaan is het tijd voor een eerste verslag ! Het is hier FANTASTISCH!We vertrokken zondag vanuit Las Palmas Gran Cannaria om13";oo uur met behoorlijk veel wind(50knp)  en deining (3m), maar de boot surfte  primaop de golven en we hadden pieksnelheden van 15 mile, echt indukwekkend , we lagen vlug voorop. Ik was wat groggy van de pilletjes tegen zeeziekte maar ze hielpen wonderlijk.Nu ben ik helemaal "amarinĂ©e" en kan zelfs op de computer schrijven zonder misselijk te worden. De eerste nacht viel de wind stil en hebben we op de motor moeten varen maar vanaf maandagmorgen hebben we ononderbroken gezeild.Gisterenmiddag tot vanmorgen 6 uur onder spinakker.De sfeer aan boord is top. Ik kook en de mannen wassen af : fijn geregeld. read more...