La Chimara
Sail Number

23/11/2009

La Chimara - Dag 1 23 november 2009

Hallo,   Hier even een eerste kort berichtje vanaf deatlantgische oceaan :-) Binnenkort verschijnen hier langere berichten maarwe zijn nogal druk geweest vannachtg. Best veel wind en grote golven en watproblemen met het grootzeil. Alles opgelost natuurlijk haha... Verder hebben we vvoor de meeste van ons voor heteerst een nacht op de oceaan doorgebracht in het donker. Best wel spannend, hetis moeilijk afstanden en golven in te schatten namelijk.   Nou ja, binnenkort meer maar ik ben nu bang dat ikzeeziek wordt want ik zit binnen!!   Groeten van ons allemaal natuurlijk!!!   Jack, Vital, Ramon, Marnix, Hans enGusti. read more...

24/11/2009

La Chimara - Dag 2 24 november 2009 teleurstelling.....

Teleurstelling,   Vanochtend is de lijn van reef 2 gesprongen en nawat verder onderzoek blijkt het systeem niet goed te werken. Het ziet er somberuit want het lijkt er op dat het zeil (nieuw overigens) niet goed is ingesnedenzodat we niet goed kunnen reven.   Na overleg en een x aantal mogelijke oplossingenonderzocht te hebben geeft Vital, onze ervaren man en navigator aan dat hij hetniet verantwoord vindt de rally voort te zetten. Onze kapitein Jack neemt ditbesluit zonder vragen direct over. Veiligheid gaat voor alles en in dit gevalals het mis gaat in een storm liggen we met boot en al plat en dat wil niemandriskeren...   Dus...... Het is einde oefening voor ons en we zijninmiddels op motor op de terugweg naar de havern van Las Palmas voor reperaties.Het idee is nu om. read more...

25/11/2009

La Chimara - Dag 3 25112009 op weg naar Las Palmas

Hallo daar,   We zijn inmiddels al weer een tijdje op de terugwegnaar Las Palmas. We varen nu op motor en gaan in Las Palmas kijken of we hetkunnen repareren en anders wisselen we van grootzeil.   Daarna vertrekken we richting Portimao Portugal envanaf daar zien we het wel even verder.   De ploeg is positief en een klein beetjebedroefd maar goed, zoals eerder gezegd, het is niet anders en veiligheid gaatvoor!   Later meer!!   Groeten, . read more...

26/11/2009

La Chimara - Retour in Las Palmas, Laatste Blog van La Chimare

Hallo!   We zijn veilig aangekomen in de haven van LasPalmas. We gaan kijken wat het probleem is maar we hebben besloten niet opnieuwte starten in de rally.   Het lijkt nu het meest handig dat we hier inLas Palmas blijven en dat we onze vakantie hier gaan voortzetten.   Wanneer we het geregeld krijgen met het zeil en hetreefsysteem gaan we hier tussen de eilanden nog heen en weerzeilen.   We gaan er in ieder geval wel een leuke tijd vanmaken.   Dit was voor ons het laatste log en we weten vanelkaar nog niet wie wanneer naar huis gaat maar dat merken jullievanzelf.   Iedereen die ons een steunbetuiging heeft gestuurdwillen we bedanken en tot gauw!!!   Groeten,   Jack, Vital, Marnix, Ramon, Hans enGusti. read more...